رژیم فستینگ چیست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 18 دی 1402
بازدید : 80
نویسنده : mozhgan

رژیم Fasting که به روزه‌داری متناوب ۸-۱۶ هم مشهور است، یکی از پرطرفدارترین رژیم‌های غذایی محسوب می‌شود. در این برنامه غذایی، افراد ۱۶ ساعت از روز را روزه می‌گیرند و تمام کالری مورد نیاز بدن خود را در طول ۸ ساعت دیگر دریافت خواهند کرد. استفاده از این برنامه غذایی، هم برای کاهش وزن و چربی و همین‌طور به‌منظور پیشگیری از دیابت نوع ۲ و دیگر بیماری‌های مرتبط با چاقی، پیشنهاد می‌شود.

سایر مقالات ... اهمیت رژیم تثبیت وزن

افرادی که از رژیم روزه ۱۶ ساعته پیروی می‌کنند، معتقدند که ابتدای صبح و انتهای شب، بهترین زمان برای روزه‌داری است و اگر ۸ ساعت باقی‌مانده را به وسط روز موکول کنند، شاهد اثرگذاری بیشتری خواهند بود. هیچ محدودیتی در مورد نوع یا مقدار غذایی که فرد می‌تواند طی ۸ ساعت مصرف کند، وجود ندارد. اگرچه طی ۱۶ ساعت ممنوعیت خوردن، همچنان مجاز به نوشیدن آب و سایر نوشیدنی‌های بدون کالری، مثل قهوه یا چای خواهید بود. همین باعث آسان‌تر شدن اجرای رژیم لاغری روزه‌داری می‌شود.

درحالی‌که دیگر رژیم‌های غذایی، محدودیت‌های سختگیرانه‌ای را به‌همراه دارند، پیگیری رژیم Fasting متناوب دشوار نیست و نتایج قابل توجهی را به‌همراه دارد. در مجموع، این رژیم انعطاف‌پذیری بالاتری نسبت به دیگر رژیم‌های غذایی دارد و با سبک زندگی‌ امروزی سازگارتر است.

سایر مقالات ... رژیم شوک 15 روزه

انواع رژیم روزه‌داری چیست و چگونه انجام می‌شود؟

فستینگ در انواع متخلفی قابل اجرا است که رژیم روزه ۱۶ ساعته فقط یکی از آن‌هاست. به جز این، شما می‌توانید به ۲ روش دیگر هم این رژیم را پیاده‌سازی کنید.

۱. رژیم غذایی فستینگ ۱۶:۸

در این روش شما باید ۱۶ ساعت از روز هیچگونه کالری دریافت نکنید و تمام وعده‌های غذایی و کالری‌های مصرفی را به ۸ ساعت باقی‌مانده موکول کنید.

۲. رژیم غذایی فستینگ ۵:۲

یک نمونه رژیم روزه‌داری، فستینگ ۵-۲ است که در آن شما طی ۵ روز هفته مطابق معمول وعده‌های غذایی و کالری‌ها را مصرف خواهید کرد، ولی در ۲ روز دیگر هفته، باید حداکثر ۵۰۰ تا ۶۰۰ کالری مصرف کنید. به‌طور مثال، شما می‌توانید روزهای شنبه و چهارشنبه را به‌عنوان روزهای فستینگ خود مشخص کرده و در این دو روز، وعده‌های غذایی کم کالری مصرف کنید.

۳. رژیم فستینگ ۲۴ ساعته

یک نمونه رژیم فستینگ که دشوارترین روش رژیم روزه‌ برای کاهش وزن هم محسوب می‌شود، رژیم لاغری با فستینگ ۲۴ ساعته است. این یعنی شما ۱ یا ۲ روز در هفته نباید به‌مدت ۲۴ ساعت کالری دریافت کنید. به‌طور مثال اگر  ۸ شب روز شنبه، وعده غذایی شام را خوردید، تا ۸ شب روز یکشنبه نباید هیچ‌گونه کالری به بدن شما برسد.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com